Az Ernst Múzeumban George Peck amerikai képzőművész kiállítása a festészet megújítására tesz kísérletet.
Peck 1941-ben, Budapesten született. 16 évesen emigrált az Egyesült Államokba, ahol Joseph Albers növendéke volt. Több tucat egyéni kiállítása során Budapesten is több ízben találkozhattunk munkáival: a Kiscelli Múzeumban, a Szépművészeti Múzeumban, a Műcsarnokban, az Iparművészeti Múzeumban, a Képzőművészeti Egyetemen, a Mű-terem Galériában, a Törökfürdőben, a Várfok Galériában és a Folyamat Galériában. 1997-ben a Magyar Képzőművészeti Egyetemen tartott kurzust, és azóta is tartja a kapcsolatot a fiatal magyar festőkkel.
Peck az 1970-es években a new yorki monokróm festészeti gondolkodás egyik vezető mestere volt. Eleinte domború struktúrává hajlította a kép felületét, majd később a vászonra különböző festékrétegeket vitt fel és a kész felületet bevagdosta, bemetszette. A 80-as években készült sorozataiban a felvagdosott vásznat egy másik hordozófelületre applikálta. A 90-es évek közepén készült műveiben különböző technikákkal absztrakt formákat vitt fel a vászonra, amelyeket a szétdarabolás után egy újabb, kifeszítetlen felületre ragasztott fel, akrilfesték segítségével. Egy pár évvel később már az összefüggő hordozófelülettől is megválik, és hálószerű, nyitott struktúrái a kiállítótérrel lépnek szoros kapcsolatba.
Legújabb munkáiról így ír saját maga:
"A kiállítás három újonnan készült alkotásomat mutatja be, amelyek 2004 és 2005-ben készültek, címük Talmi csillogás, Tisztánlátó és Személyi Motozás. A néző számára ezek a munkák megelevenedett festmények, amelyek fő alkotóeleme a mozgó kép. A kép, mely a néző szeme láttára változik át. A kiállított munkák jelentésrétegei mögött a szeptember 11-e utáni világ bizonytalanságával szembesülhetünk. Mint (magyar származású) New York-i festőnek, az én valóságom is megváltozott azóta. Arra vagyok kényszerítve, hogy újra meg újra megvizsgáljam a körülöttem lévő világot és a megtapasztalt dolgokat a saját kontextusomba helyezzem. Legutóbbi festményeimnél folyamatosan azon dolgozom, hogy különböző képi nyelvek, anyagok és festői kérdések rétegeit, szintjeit helyezzem egymásra miközben a "téma" sokkal fontosabb lett, új szerephez jutott. A gyorsan száradó akrilfestéket mint felszínt elfedi, képi egzisztenciáját ugyanakkkor felerősíti a minimális emberi mozdulatokra redukált és végtelenített mozgó kép, melynek történéseit - a humán egzisztenciát és annak törékenységét - a festék és egyéb felületek, anyagok változtatják egyszerre valósággá és illúzióvá."
George Peck
2005 Március
New York, NY
A kiállított művek:
Talmi csillogás (Fool's Gold; 2004, változó méret, akrilfesték, polimer, különböző nylon scrim, video)
Tisztánlátó (Clairvoyant; 2004-2005, változó méret, akrilfesték, polimer, különböző nylon scrim, video)
Személyi Motozás (Stripsearch; 2004-2005, változó méret, akrilfesték, polimer, különböző nylon scrim, video)