Trans Sexual Express

A "TRANS SEXUAL EXPRESS BUDAPEST 2002: EGY HARMADIK ÉVEZRED-BELI KLASSZIKUS"

szervezo: Bora Éva Beatrix A kiállítás a szex és szexualitás, valamint az új nemi szerepek és az újra felfedezésre váró gyengéd párkapcsolatok témáit vizsgálja. A kiállítás címébe rejtett szójáték a bennünket körülvevo mozgalmasságra utal, melyben állandó változásban zajló életünk során személyiségünk mintha folyton állomásokon haladna át vagy éppen útban lenne valahová. Az alcím egy újraértelmezett esztétikai és ideológiai alapokra helyezett kánonra tett fanyar utalás.



A TSEB 2002 a kilencvenes években megismert hasonló témájú kiállításoknál - melyek középpontjában szintén az emberi test mint elsosorban politikus vizsgálódás tárgya állt - tágabb perspektívát kíván teremteni. Ezúttal testünk igazi csatatér: általa, benne szex és szexualitás, nemi, faji és társadalmi hovatartozás kérdései valamint a globális és helyi, a múltbéli és az eljövendo vagy a központi és periferikus szférák dichotómiájára épülo problémák ütköztetése jelenítodik meg. Éppen ezért ezen a kiállításon a szubjektivitás fontossága és az egyenloségért és szolidaritásért vívott harc megvilágító ereju reflexió az egyéniség beskatulyázására törekvo erkölcsi normákkal kapcsolatban és ezzel szemben a nyitottság és sokoldalúság, a polimorfizmus és a másság tiszteletét hirdeti meg alternatívaként. A világ számos országából érkezo meghívott muvészek megmutatják, hogyan válhat a szex, a szexualitás vagy a nemi hovatartozás kérdése korlátozó ideologikus eszközzé olyanok kezében, akiknek egyetlen célja hatalmat gyakorolni mások fölött. A TSEB 2002 annak az új és radikális szexuális, faji és társadalmi értékeket hirdeto nemzetközi muvészeti tendenciának a bemutatására vállalkozik, mely szembeszáll egyrészt a tömegkultúra által teremtett modellel, másrészt rámutat a biotechnológia új vívmányaiban rejlo veszélyekre, egyidejuleg több megoldást kínálva a testünk újraértelmezésével kapcsolatos kérdésekre. A TSEB 2002 célja ledönteni azokat a korlátokat, melyek a különbözo muvészeti diszciplinák között teremtenek hierarchikus viszonyt és fellépni a globalizáció mint a neoliberális doktrína sarkkövének szédíto sebességgel terjedo homogenizáló hatása ellen.



Pár szóban tehát a TRANS SEXUAL EXPRESS BUDAPEST 2002 transzgenerációs, transzszexuális és transznemzeti kiállítás.



kiállító muvészek:



Ana Laura Alaez, Janine Antoni, Vasco Araujo, Monica Bonvicini, Leigh Bowery, Helena Cabello, Ana Carceller, Hsia-Fei Chang, Patty Chang, Anna Kustera, Carles Congost Feliu, Divine David , Tracey Emin, Miguel Angel Gaueca, Cristina Garcia Rodero, Chris Korda, Oleg Kulik, Elahe Massum, Priscilla Monge, Nikos Navridis, Rivane Neuenschwander, Ocana, Henrik Olesen, Ebru Oezsecen, Santiago Sierra, Salla Tykka, Joana Vasconcelos



kurátorok:



Xabier Arakistain kultúraelemzéssel foglalkozik, író, DJ és független kurátor. Jelenleg "A nemi identitás transzformációi a moziban: transzvesztiták a sikerfilmekben 1980-2000" címũ doktori disszertációján dolgozik. Rendszeresen fellép DJ-ként Prada és Calvin Klein divatüzletekben csakúgy, mint lakóhelyén, a Bilbao-i Guggenheim Múzeumban. Egy másik aktuális projektje a most készülo, Tenía Razón (Igazam volt) címu elso önálló lemeze, mely az Austrohúngaro kiadó gondozásában jelenik majd meg.



Rosa Martínez Barcelonában élo muvészeti kritikus és független kurátor. Muvészeti igazgatóként részt vett az V. Isztanbuli Nemzetközi Biennálén (1997), a III. Nemzetközi SITE Biennálén Santa Fé-ben (Santa Fé, New Mexico, USA, 1999) és az írországi Limerickben rendezett Biennal EVA 2000-en. A WAC (Kurátorok Világszövetsége) 1999-ben neki ítélte a "világ legjobb kurátora" díjat. A Pelicano Art Club tiszteletbeli tagja.
2002. január 18. - február 24.

Műcsarnok

Jegyek
2002. január 8. - január 27.
Előző kiállítás

Koponyám és társaim: Almásy Aladár szobrai

2002. január 24. - február 20.
Következő kiállítás

Párizs, egy évszázad fényképekben - A Roger-Viollet gyűjtemény