Tárlatvezetés Regős Anna Minta-idézetek kiállításán, majd zenei utazás a XX.-XXI. századi minimalista zenében.
Textilminták és zenei mintázatok világában kalandozunk és közben egy különös – műfajok közötti – párbeszéd tanúi lehetünk.
Tárlatvezető: Regős Anna
Előadó: Szondy György
A Műcsarnok kiállítótermében Regős Anna textilművész személyesen vezeti végig látogatóit gyűjteményes kiállításán. A tárlatvezetés során megismerhetik a művész gondolatait és betekintést nyerhetnek a textilművészet és a repetíció kapcsolatába.
Ezután a Műcsarnok előadótermében zenei utazásra invitáljuk a közönséget. A kiállításhoz kapcsolódóan a 20. század második felében született és a mai kortárs minimalista zeneművek a zenetörténet részévé vált darabjaira asszociálunk. A mintaelemekből való építkezés alapvetően határozza meg Regős Anna textilkompozícióit, ahogy a repetitív zenében is a motívumok, ritmusok időbeli ismétlődése jellemző. A két műfaj más-más érzékszervünkhöz szól, de gyökereik ugyanúgy a különböző kultúrák hagyományaiban, gyakran szertartásokhoz, spirituális gyakorlatokhoz kapcsolódtak.
Philip Glass és Steve Reich precíz, fényes, virtuóz, perfekcionalista minimalizmusa mellett, megidézzük Terry Riley kötetlenebb hangzásvilágát, valamint a kevésbé ismert Julius Eastman vadabb, szabadabb, elmosódottabb élekkel rendelkező minimalista műveit. Azután bekukkantunk a 85 éves Sáry László Amadinda által megrázott kotyogó köves korsójába, és körültekintünk a változatos zenei tájban formálódó posztminimalista, szakrális minimalista művek között.
Helyszín: Kamaraterem és Előadóterem
Az eseményfotón Regős Anna-Quadratum című munkája
Exkluzív jegy: 2500 Ft
Biztosítsa helyét helyszíni vagy online jegyelővétellel!
Szakmai jegy (2000 Ft) a helyszínen kapható.
A kiállítás a kísérőprogramok ideje alatt csak programjeggyel látogatható.
Az exkluzív programokra, így a jelen programra sem érvényes a Műcsarnok éves belépőkártya.
Az éves belépőkártyával rendelkezőknek helyszíni elővételes vagy normál jegyvásárlás esetén 30% kedvezményt biztosítunk.