A hágai Virtuális Cipő Múzeum kiállítása
Puszta lábvédő és divat funkciójukon túl a cipők identitást, csoporthoz való tartozást és a viselőjük személyiségét egyaránt magukban hordozzák. Ezenkívül jelentős kreatív lehetőséggel is bírnak. Formatervezők kezében a divatos mindennapi tárgy látványos és egyedi, autonóm plasztikai művé vagy limitált kiadású lábbelivé változik.
A jelen kiállításhoz a cipőkre különböző szempontból tekintő, különféle nemzetiségű művészek és formatervezők művei közül válogattunk. A cipőtervezés változásokon ment át és az utóbbi években különösképpen az ipari formatervezők, építészek és művészek érdeklődését is felkeltette.
Amíg az egyik az anyagkutatás és technika szempontjából közelíti meg, a másik számára a felépítés és a kifejezés az elsődlegesen fontos. Vajon attól cipő-e a cipő, ha ténylegesen lehet használni, vagy már önmagában attól, ha az ember lábára illeszkedik? Vajon tíz év múlva is szükségünk lesz a bőrre, mint anyagra? Öt év múlva reggeli alatt kinyomtathatunk-e majd egy pár cipőt?
Ez a kiállítás konceptuális, sokrétű műveket mutat be, amelyekre az ember felkapja a fejét, mivel annyival többről szólnak, mint egy pár hordható cipőről.
Szeretnénk a cipők iránt érzett, egy kis bolondsággal vegyített szenvedélyünket a közönséggel is megosztani.
Liza Snook
kurátor, a Virtual Shoe Museum alapítója
Joyce de Gruiter
művész, társkurátor
kiállító művészek: Charlotte van ALEM (NL) Thomas BATA Egyetem: Frederika MOTÚZOVÁ, Jana GARZINOVÁ, Barbora PONÍŽILOVÁ (CZ), René van BERG (NL), Lotte de BOER (NL), Jo COPE (UK), Erik COX (NL), Joyce de GRUITER (NL), Zaha HADID (IQ-UK) Carolin HOLZHUBER (A), Jan JANSEN (NL), Karin JANSSEN (NL), KÁLDY Júlia (HU), Kei KAGAMI (J), ONA B (A), PAPP Laura (HU), PAULOVICS Dóra Ivonn (HU), Ike van der PLAS (NL), Peter POPPS (NL), Elisabeth THORSEN (N), TÓTH-KERN Enikő (HU), Anna VASOF (GR), Ap VERHEGGEN (NL)
„Azt kell mondjam, a mai világban egy kicsit bolondnak kell lenni ahhoz, hogy az ember józan maradjon.” (Gábor Zsa Zsa)