Bodolay Géza Jászai Mari-díjas magyar színházi rendező, egyetemi oktató, színházigazgató, érdemes és kiváló művész tárlatvezetése az Abszurd királyság | Az iskolakerülő művészet parodisztikus világa c. kiállításon (Kamaraterem)
A kiállítás a patafizika témájához kapcsolódó hazai és európai képzőművészetbe nyújt betekintést, különös tekintettel Alfred Jarry Übü király című drámájának a képzőművészetre gyakorolt hatására. A patafizika a világ kifordított, képzeletbeli megoldásainak (ál)tudománya, Alfred Jarry francia drámaírótól származik, akit ma a színháztudomány az abszurd dráma ősatyjaként tart számon. Jarry azonban nemcsak a színházművészetre, hanem a századforduló szimbolistáira és a 20. század első felének legnagyobb avantgárd alkotóira is nagy hatással volt.
A tárlat négy szekciója közül az első a patafizika és az avantgárd kapcsolatát vizsgálja a 20. század első felében. A második a hazai színházak Übü király előadásaihoz kapcsolódó különleges vizuális elemekből válogat az 1970-es évektől napjainkig. A harmadik a patafizika jelenkori nemzetközi szerelmeseinek alkotásaira fókuszál. A negyedik rész a patafizikával foglalkozó hazai művészek alkotásaiból válogat, akiknek munkáiban az abszurd, a groteszk, az irónia és a hatalmat kijátszó láthatatlan szembeszállás nyilvánul meg.
A korlátozott számú férőhelyet érkezési sorrendben lehet elfoglalni.
A MúzÉj Karszalagok már kaphatók jegypénztárunkban.