Elképzelt valóság az 1900-as évek reformja művészetben, zenében, társadalmi változásokban, filozófiában. A kiállításhoz kapcsolódó művészetpedagógiai megközelítésről gondolkodunk közösen. Meghívott vendégeink: Buzogány Anna művészetfilozófus
A művészetpedagógia utat kínál a pedagógusoknak: lehetőséget nyújt arra, hogy a megszokottól eltérő környezetben lássák tanítványaikat. A diákok olyan reakcióit, ismereteit, informális tudását fedezhetik fel, melyek megtapasztalására iskolai keretek között nem lenne lehetőségük. A fiatalok is profitálnak az új helyzetből: lehetőséget kapnak az elvont gondolkodás és az új információk beépítésének gyakorlására, szubjektív látásmódjuk kialakítására, a kooperációs és érvelő készség gyakorlására, a képi látás fejlesztésére, a kreatív gondolkodásra, és alkalomadtán mindezt vizuális alkotásban is megjeleníthetik.
Szeretnénk a gyakorló és a leendő pedagógusokkal megismertetni a budapesti Műcsarnok művészetpedagógiai munkáját, hogy saját tapasztalataikon keresztül fedezzék fel a módszerben rejlő lehetőségeket. A művészetpedagógia nem kizárólag, és nem elsősorban a művészeti oktatás része, a módszer minden képzési terület kompetenciáinak fejlesztésében hasznos. Az itt megszerzett élmények és tudás saját pedagógiai munkájuk szolgálatába állítható, szerves részévé válhat az iskolai interdiszciplináris ismeretek elmélyítésének.
A foglalkozás 700Ft/fő
Regisztráció és információ: schopp.ildiko@mucsarnok.hu
A képen részlet Iványi-Grünwald Béla: Isten kardja (A Hadúr kardja) (1890) c. munkájából
Szépművészeti Múzeum -Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2018