Shilpa Gupta

24:00:01

Törékeny egyensúlyban az idő múlásával, önmeghatározásra törekedve a kaszt, a vallás, a nemzet nevében szeretni és gyilkolni, miközben civilizációk tűnnek fel és süllyednek el a meghatározhatatlan időben, akkor, amikor a számlap 25:00:01-re érve kilép a valós időszámításból.

Talán így foglalhatók össze Shilpa Gupta gondolatai, amik szándékolt töredezettséggel öltenek testet a művész 24:00:01 című installációjában. Az egyes szám első személyben írt szöveg lassan, majdhogynem szavanként bontakozik ki, kihagyásokkal és helyesírási hibákkal tűzdelve egy pörgő, analóg kijelző lapjain. A felhasznált tárgy eredetileg információs táblaként használatos, rendeltetése szerint repülőgép- és vonatindulási időpontokat mutat, mindenképpen egy olyan közegben, ahol ideiglenesen tartózkodunk. Az átmenetiség jellemzi az ejtőlapokon megjelenő meditatív monológot is, mely a nemzetek törékenységének, a migráció politikai hátterének, a terrorizmusnak, a média szerepének vagy a vallási hátterű erőszaknak a kérdéseit állítja középpontba, szoros összefüggésben az önmeghatározás problémájával.

Shilpa Gupta Mumbaiban élő, világszerte neves intézményekben kiállító képzőművész. Többek között a Tate Modernben, a Serpentine Galériában, a Daimler Chrysler Contemporaryben, a Mori Múzeumban, a Solomon R. Guggenheim Múzeumban, és a Louisiana Múzeumban, valamint a Faurschou Alapítvány koppenhágai kiállítóterében láthatta alkotásait a közönség. Konceptuális karakterű munkáihoz sokféle médiumot használ. Kontemplatív, elidőzést igénylő installációi személyesek, mégis erősen kritikusak a fennálló társadalmi és politikai renddel szemben. Olyan, mindenkit foglalkoztató fogalmakkal operálnak, mint a személyes szabadság, a biztonság vagy a félelem.

A 24:00:01 című installáció a Műcsarnok M0 projekttermében Shilpa Gupta első magyarországi kiállítása.

2013. November 7. - 2014. January 26.

M0

Tickets
2013. October 1. - October 27.
Previous exhibition

Magyar Formatervezési Díj ésDesign Management Díj 2013

2013. November 22. - 2014. February 23.
Next exhibition

Entropy of a City